STEG FÖR STEG

Tredjepartslogistik (3PL/TPL) från start till mål


En del tror att det är väldigt omständligt och tidskrävande att lägga ut sin lager och logistikhantering till en tredje part men sanningen är att det är betydligt mindre tidskrävande än man kanske tror. Här nedan beskriver vi steg för steg hur processen går till – från första tanke till den första skarpa ordern.

1. Första tanken på tredjepartslogistik (3PL/TPL)

Det vanligaste är att en entreprenör och företagare inser hur mycket tid och pengar det kostar att upprätthålla ett bra och kostnadseffektivt logistikflöde för sin verksamhet. Tanken om att anlita någon som är specialister på logistik och som kan ta hand om allt från lager och plock till fraktavtal och kundtjänst har infunnit sig. Du har kanske gjort som de flesta andra i samma situation och googlat tredjepartslogistik (3PL/TPL) för att lära dig mer om hur det fungerar, vad det kostar och hur det går till. Kanske jämför du ett par PL-leverantörer och deras erbjudanden?

Grattis, då har du tagit första steget mot en lugnare vardag!


2. Kontakta en 3PL-leverantör

Efter ett tag när du läst på om tredjepartslogistik (3PL/TPL) och är beredd att gå vidare så är det dags att söka kontakt med en 3PL-leverantör som oss på Jobbex Service. Antingen ringer du eller så mejlar du in din förfrågan. Vi vill gärna boka en tid med dig för att ta reda på just ditt behov och dina önskemål via ett fysiskt eller digitalt möte, men det är inget måste. Vi kan även medla dig ett kort förfrågningsunderlag som du fyller i och returnerar till oss eller fyller i och skickar in behovsformuläret direkt på webben.

Du är här, det vill säga, du är redan halvvägs in i processen när du läser den här texten!


3. Få ett prisförslag utifrån just ditt behov

Så snart vi fått in behovsunderlaget så kommer vi att sätta ihop ett prisförslag till dig, helt efter ditt behov och dina önskemål som vi sedan mejlar till dig. I samband med att vi skickar ut offerten vill vi gärna boka en tid för att gå igenom offerten tillsammans med dig där vi får presentera och berätta hur vi har tänkt.


4. Nu är lösningen nära!

Vi tar hand om allt! När du har godkänt offerten så påbörjar vi arbetet med att integrera din e-handel med vårt lagersystem. Vi integrerar systemen, gör testordrar och kontrollerar att alla kopplingar fungerar som de ska. Efter det är det dags att skicka dina produkter till vårt lager som vi sedan lagrar in innan vi slutligen aktiver saldosynkroniseringen. Så fort synkroniseringen är aktiverad så är hela implementationen klar.

Enklare än så kan det inte bli!


Kontakta oss!


    Kom ihåg!

    Vi hjälper dig igenom hela processen, från första kontakten och genom hela din och ditt företags framgångsresa. För oss är långa kundrelationer och hög service avgörande framgångsfaktorer och vi älskar att få vara en del av våra kunders tillväxtresor.

    Som kund hos oss får du bättre kontroll över ditt lager, en kostnadseffektivare lager och logistiklösning och inte minst, mer tid att kunna fokusera på din kärnverksamhet!

    3 skäl att välja 3PL